Logitech Wireless Music Adapter for Bluetooth

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 13 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Logitech Wireless Music Adapter for Bluetooth op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Peter A1969 28-12-2013

Nu sinds kort deze Logitech bluetooth wireless adapter in bezit. De installatie gaat heel erg makkelijk. Het pairen met een Ipad2 tablet gaat erg simpel. Als je de muziekkwaliteit vergelijkt met de kwaliteit van een cd, dan blijft het wel achter. Maar voor het geld kun je ook niet al te hoge eisen stellen. Het apparaat streamt Deezer internet music files goed naar mijn Onkyo TX 809 receiver. Deze receiver ondersteunt geen Apple airplay, dus ik moest op zoek naar een alternatief. Dat heb ik gevonden in deze Logitech. Als ik door het huis loop vond ik de afstand tegenvallen dat de verbinding stabiel was. Dit was een meter of 8 en toen viel het steeds uit. Op enkele Amerikaanse- en Engelse sites vond ik de oplossing. Ik heb het apparaat opengeschroefd en de metalenstrip eruit gehaald. Deze strip heeft geen enkel nut, maar belemmert wel het bereik en stabilteit van de verbinding. Na het eruit gehaald te hebben en de deksel weer opgeschroefd te hebben, heb ik een veel beter bereik en een stabielere verbinding.

Al met al een goed apparaat om muziek te streamen van oa. Internet muziekdiensten.

Adelaar 29-12-2013

Heb het ook gevonden die tip, en na de strip te hebben verwijderd kan je het apparaat ook "op zijn kop" plaatsen, scheelt weer paar meter :).

Hier de bron overigens:

hrleene 21-12-2013

Echt een must have dit apparaatje! Super eenvoudig te bedienen en je streamt vanaf nu muziek op je geliefde maar wel oude hifi set! Spotify of internet radio, het maakt niet uit.

Maakt de aanschaf van een nieuwe network receiver totaal overbodig!

himacc 21-12-2013

Een kind kan de was doen, bluetooth bereik is prima hier tot wel 10mtr.
±Geluidkwaliteit blijft instelbaar op je mobiele telefoon of tablet.
De iPad werkte gelijk, hier muziek gedraaid icm Spotify
verassend eenvoudig met je bestaande "antieke" geluids insttallatie/speakerset
zeer tevreden

RiesF1971 19-12-2013

Nu een week in bezit. Kwaliteit BT signaal niet echt goed. Gaat morgen weer terug naar BCC.
Verschillende Iphones en computers geprobeerd, maar het bereik valt tegen.

harrycanarry 22-06-2013

Ik plaats nooit reviews maar nu wel want ik ben super verrast dat ik vanaf mijn telefoon audio zonder hoorbaar kwaliteitsverlies via mijn dure high end installatie kan spelen.

Ongelooflijk!!

Een dikke 10

klaas1978 19-05-2013

Goedbeschouwd is 25 euro natuurlijk veel geld voor een stuk plastic met een printplaatje erin maar daar staat tegenover dat ze niet veel goedkoper te krijgen zijn en dat hij zijn werk prima doet.

Enig nadeel: geluid wordt afgespeeld met een kleine vertraging waardoor bij bijvoorbeeld youtubefilmpjes beeld en geluid niet synchroon lopen.

bert2004 25-04-2013

Dit is nu echt waar voor je geld.
Wat een geweldig en eenvoudig apparaat die doet wat hij moet doen.
Ik ben zeer kritisch als het op geluid aan kom, het signaal wordt gewoon zonder beperkingen doorgegeven zonder in te boeten op geluidskwaliteit.
Het installeren stelt niets voor, aansluiten op een ingang van je versterker met de bijgeleverde tulp/Jack aansluiting en het is op twee manieren te gebruiken dit kabeltje. Wat een kwaliteits product, ik kan niets anders zeggen.

Mick van Poelgeest 26-11-2012

Het meest briljante stuk elektronica dat ik in lange tijd heb gekocht! Het maakt het ongelooflijk makkelijk om muziek af te spelen over mijn al wat oudere boxen. Het bereik is prima, het apparaat staat op zolder en pas bij de voordeur begon het signaal te haperen. Het aansluiten is werkelijk waar een fluitje van een cent, de ene kabel in het stopcontact, de andere kabel moet in je boxen (als die tenminste tulp hebben of een mini-jack ingang). De muziek streamen is eigenlijk nog makkelijker. 1 keer op de CONNECT-knop op het apparaat drukken, vervolgens 1 keer koppelen met je telefoon (heb zelf Android, werkt foutloos) en dan streamen maar, wat trouwens zonder hoorbaar kwaliteitsverlies gaat! Een topproduct van Logitech voor fantastische prijs!

muldershome 22-11-2012

Na lang zoeken voor en oplossing om vanuit Win 7 Media Center draadloos vanaf de laptop muziek af te spelen, deze geweldige oplossing gevonden alles is er eenvoudig aan zelfs de prijs.
Er nog een bluetooth dongel bereik 100 mtr. bijgekocht voor minder dan 15 Euro.
Had nog twee goede actieve boxen staan alles in een mum van tijd aangesloten.
Het installeren is kinderspel gaat vanzelf alleen het connect knopje even indrukken.
Simply the best.

freekvandael 15-01-2015

beste muldershome,
je schrijft dat je voor het versterken van je bluetoothsignaal een bluetooth-dongle hebt aangeschaft. een gewone dongle of een speciale??
Ik ben benieuwd naar je reactie,
mvg Freek

Flyguy 29-06-2012

Tja... Hoeveel valt er te zeggen over zoiets simpels?
Het apparaatje doet precies wat het hoort te doen.
Draadloos en totaal zonder problemen je muziek vanaf zo'n beetje elke plek in huis van je tablet naar je versterker sturen. Zo op het eerste gehoor in een prima kwaliteit.
Installatie is een fluitje van een cent. Stekker inpluggen, knopje "Connect" indrukken en klaar!
Het gedoe met kabels is verleden tijd. En je kunt de Logitech gewoon achter je installatie, dus uit het zicht neerzetten. In één woord: ideaal!

Hans1206 21-06-2012

Onlangs dit apparaat gekocht bij de KPN-winkel voor €24,95. Na een simpele instalatie speelt het alle geluid af van toestellen met bluetooth , op de aangesloten geluidsinstalatie. Ik gebruik het voor mijn gsm en laptop. Als je laptop geen bluetooth heeft, kan je een bluetooth adapter kopen (ongeveer €12,00). Een aanrader.

Adelaar 27-07-2013

Onderstaand moet zijn aan Jasper, geen Jeroen. Excuus.

jasperlaarmans 26-07-2013

Kun je muziek afspelen van je gsm en je laptop zonder dat je iedere keer als je wisselt opnieuw verbinding moet maken?

Adelaar 27-07-2013

Hoi Jeroen, bij mijn weten kan dit niet, ik maak iig steeds opnieuw verbinding afwisselend tussen laptop en foon.

Pedorstroika 21-02-2012

Dit apparaat bij een vriend gezien, terwijl ik op zoek was naar een manier om muziek naar mijn balkon te streamen. Had al verschillende (dure) oplossingen bekeken, maar dit is ideaal!
Ik kan nu gewoon mijn muziek afspelen op de computer (via android / iphone zijn afstandsbedieningen verkrijgbaar). Ik heb dit apparaat aangesloten op een wat oudere stereo waar ik eigenlijk niets mee mee deed, en voilà. Prachtig geluid op het balkon voor weinig geld. En de installatie duurde welgeteld 3 minuten! Ik ben al langer zeer te spreken over Logitech producten en ook deze kan weer in het rijtje met favorieten. Neem de waardering voor degelijkheid met een korretje zout. Ik ga ervan uit dat het uiteindelijk wel zal kloppen, omdat Logitech over het algemeen goede productem maakt, maar na 2 dagen valt natuurlijk nog niet zoveel over degelijkheid te zeggen.

Patrick van Buuren 27-12-2011

Wauw wat een handig apparaat! Veel producenten hebben het over plug and play maar dat lijkt in de praktijk vaak tegen te vallen. Bij dit apparaat is het echt zo!!! Wat een gemak. Dan over product zelf; ideaal als je speakers hebt voor je smartphone. Vanaf de bank met je iPhone je muziek afspelen over je speakers. Hoe cool is dat. Vanaf minuut 1 happy.